Contoh Soalan Kangaroo Math

Contoh soalan kangaroo math tahun 6, contoh soalan kangaroo maths, contoh soalan kangaroo math tahun 6, contoh soalan psikometrik spa, contoh soalan spm, contoh soalan ukkm mrsm, contoh soalan pt3 matematik, contoh soalan upkk, contoh soalan ujian komputer lesen memandu, contoh soalan pksk, contoh soalan soal selidik,

Hei korang! Kita nak cakap pasal matematik la, tapi jangan risau sebab kita akan cuba make it fun dan mudah untuk korang faham kan. Hari ni, kita akan kongsi contoh soalan Kangaroo Math dalam bahasa Melayu. Siapa tak kenal Kangaroo Math kan, Ia adalah pertandingan matematik yang terkenal di seluruh dunia.

Gambar di atas adalah salah satu contoh soalan yang ada dalam Kangaroo Math. Kalau korang perasan, soalannya nampak macam senang tapi sebenarnya boleh membuatkan otak kita tertekan juga. Tapi jangan risau, kita akan bantu korang untuk memahami soalan ni, okay?

Jadi, soalan ni berkaitan dengan matematik algebra. Kita kena cari nilai 3x+5 bagi x=-7. Macam mana nak jawab soalan ni? Jangan panik, kita ada satu kaedah mudah yang boleh membantu korang untuk dapatkan jawapan betul.

Yang korang kena buat ialah gantikan x dengan -7 dalam persamaan 3x+5. Jadi, hasilnya adalah 3(-7)+5. Kemudian, kita kena kira 3(-7) yang ialah -21 dan tambahkan dengan 5. Jadi, jawapannya adalah -16.

Congrats guys, kalian dah berjaya jawab soalan Kangaroo Math ni! Macamana rasa lepas jawab soalan ni? Best kan feeling tu? Kita harus sentiasa rajin latihan matematik supaya kita boleh memperkukuhkan lagi kemahiran matematik kita.

So, sekian dulu post kita hari ni mengenai Kangaroo Math dan contoh soalan algebra yang menarik. Jangan lupa latihan dengan bersungguh-sungguh supaya jadi pro dalam matematik. Jom kita teruskan belajar!

Contoh soalan kangaroo math

If you are looking for #1 2019 malaysia kangaroo math sec 5&6 youtube, you've visit to the right page. We have pictures like Contoh soalan kangaroo math malaysia benjamin feodorawahyuadi, contoh soalan kangaroo math benjamin rinjaymasrim, contoh soalan kangaroo math bahasa melayu ceriabantet. Read more:

Contoh soalan kangaroo math malaysia peepsburgh, contoh soalan kangaroo maths muharram p

Soalan benjamin. Contoh soalan kangaroo math benjamin rinjaymasrim. Contoh soalan kangaroo math malaysia peepsburgh. Contoh soalan kangaroo math bahasa melayu ceriabantet. Kangaroo math level. 2016 math kangaroo levels 78 problem #23 youtube. #1 2019 malaysia kangaroo math sec 5&6 youtube



Also read:

.